Skip to main content
  • Aktualności
  • Fałszywe połączenia telefoniczne od oszustów podszywających się pod Bank

Fałszywe połączenia telefoniczne od oszustów podszywających się pod Bank

19-01-2024

W ostatnim czasie coraz częstszym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę Klientów banków jest tzw. Vishing.

Scenariusz ataku polega na podszywaniu się pod pracownika banku z wykorzystaniem numeru telefonicznego banku. Klient jest przekonany, że rozmawia z pracownikiem banku, osobą godną zaufania.

Oszuści przed wykonaniem połączenia przygotowują się do rozmowy, tak by była wiarygodna i uśpiła czujność Klienta.

Kliencie pamiętaj!

Pracownicy naszego Banku nigdy nie proszą o:

  • Login lub hasło do bankowości internetowej
  • Podanie PESEL-u
  • Instalację dodatkowego oprogramowania lub uzyskania zdalnego dostępu do komputerów/telefonów klientów
  • Pełen numer karty
  • Podanie kodu BLIK

 

Jeżeli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku – rozłącz się – sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń do Nas